پايگاه خبري خبريفا پايگاه خبري خبريفا .

پايگاه خبري خبريفا

زمان و ساعت پخش سريال پايتخت از شبكه آي فيلم

زمان و ساعت پخش سريال پايتخت از شبكه آي فيلم

سريال پايتخت


زماني كه تيزر سريال پايتخت براي اولين بار پخش شد كسي فكرش را نمي‌كرد كه اين سريال قرار است تا اين اندازه به موفقيت برسد. اما با گذر زمان و پيشروي داستان، اين سريال به يك پديده تلويزيوني تبديل شد كه نه تنها جايگاه ويژه‌اي در دل تماشاگران ايراني به دست آورد، بلكه به يكي از سريال‌هاي محبوب و پرطرفدار تاريخ تلويزيون كشور تبديل شد.

شخصيت‌هاي جذاب و داستان‌هاي پرهيجان اين سريال، توانستند مخاطبان را به خود جلب كنند و در نتيجه مديران صدا و سيما را متقاعد كنند كه فصول بيشتري از اين مجموعه توليد شود. اين تصميم به واقع نشان‌دهنده توانايي نويسندگان، كارگردانان، و بازيگران اين سريال در ايجاد داستاني مشهور و جذاب بوده است كه همگان را به خود جلب كرده و ارتقاء محبوبيت خود را تجربه كرده است.

واقعيت اين است در دوراني كه تلويزيون با كمبود سريال‌هاي طنز متنوع و جذاب روبرو بود، سريال پايتخت با ارائه داستان‌هاي شيرين و طنزآميز، به يك پاسخ موثر و جذاب براي تماشاگران تبديل شد. محسن تنابنده، با ايفاي بهترين نقش دوران حرفه‌اي خود، توانسته است از طريق شخصيتي هوشمندانه و فهميده، نظر و احساسات تماشاگران را جلب كند و اين امر به جاودانه‌ترين نقش او در دنياي تلويزيون ايران منجر شود.

به نظر مي‌رسد كه محسن تنابنده با ساخت سريال پايتخت دست به كاري بزرگ زده و نه تنها از لحاظ بازيگري، بلكه از نظر خلاقيت و نوآوري نيز در عرصه تلويزيون ايران يك فرهنگ‌ساز محسوب شده است. اين سريال، در اسلوب نوين خود، توانسته است به يك اعتبار دست‌پيدا كند و جايگاه خود را به عنوان يكي از آثار برجسته و كم‌نظير تلويزيوني ايران تثبيت كند.

خلاصه داستان

داستان سريال پايتخت، با تمركز بر زندگي نقي معمولي و خانواده‌اش، به عنوان يك تحليل جذاب از زندگي روزمره در ايران، وارد صحنه شد. اين سريال كه از بازي ممتاز محسن تنابنده به عنوان بازيگر اصلي بهره‌مند بود، به نحوي خاص و شگفت‌انگيز ماجراهاي خانواده معمولي را به تصوير كشيد و توانست با خلق يك جو طنزآميز و همچنين انتقادي به چالش‌هاي زندگي اجتماعي و اقتصادي ما پاسخ دهد. نقي معمولي، با شخصيت طنزش، وارد سفري پرماجرا و جذاب با خانواده‌اش مي‌شود. اين سفر با كاميون ارسطو، آغاز مي‌شود و ماجراهاي زيادي را در پي دارد. در اين سفر، خانواده معمولي با اتفاقات مختلفي روبرو مي‌شوند كه هر يك از اين اتفاقات، چه به لحاظ كمدي و چه به عنوان حوادث اجتماعي، جلب توجه و جذابيت خاص خود را دارند.

به نظر مي‌رسد كه اين سريال با استفاده از داستان‌هاي زندگي روزمره، توانسته است نقدهايي بر جوانب مختلف جامعه ايران ارائه دهد. هويت شهري و روستايي، مسائل اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي به شيوه‌اي معنادار و به شكلي طنزآميز مطرح شده‌اند كه اين سبك تا حد زيادي به جذب تماشاگران كمك كرده و آنها را به تفكر در موضوعات مختلف ترغيب نموده است. در كنار همه اين موارد، بازي برجسته محسن تنابنده در نقش نقي، نقطه قوت اين سريال را تشكيل داده و به نظر مي‌رسد كه ايفاي اين نقش براي او يكي از بهترين نقش‌هاي حرفه‌اي او در دنياي تلويزيون ايران بوده است.

زمان پخش پايتخت

زمان پخش سريال پايتخت

در حال حاضر سريال پايتخت هر شب ساعت 21 از شبكه آي فيلم پخش مي‌شود. ساعت تكرار سريال نيز در ساعت 5 صبح و 13 ظهر خواهد بود.

بازيگران سريال پايتخت

محسن تنابنده، عليرضا خمسه، ريما رامين فر، احمد مهرانفر، نسرين نصرتي،هومن حاج عبدالهي، مهران احمدي، بهرام افشاري، سارا و نيكا فرقاني، سميرا حسن‌پور، ليندا كياني، هدايت هاشمي، حسين مهري، محمدرضا عليمرداني و ...

 

بررسي بيشتر

يكي از جذابيت‌هاي بارز سريال پايتخت، اختصاص فضاي آن به مناطق شمالي ايران بود كه باعث ايجاد يك تجربه متفاوت و جذاب براي تماشاگران شد. اين سريال با بهره‌گيري از لهجه‌ها، فرهنگ و محيط شمالي، توانست به تنوع و واقعيت داستاني افزوده و تا حدي نوآورانه به تصوير كشيدن مسائل روزمره جامعه را ارائه دهد. يكي از نكات قوت اين سريال، اين بود كه به خوبي لحني جذاب و كمدي داشت كه مخاطبان را به خود جلب كرد. از زبان بي‌وقفه و كمدي شخصيت‌ها تا ماجراهاي سرگرم‌كننده و خنده‌دار، همه به گونه‌اي جذاب و خوش‌ساخت بودند كه تماشاگران را در آغوش خود مي‌گرفتند و اين خصوصيت به سريال كمك كرد تا يك جاذبه فرهنگي و هنري براي مخاطبان ايجاد كند.

يكي از موارد مهمي كه سريال را بي‌نظير كرد، نمايش واقعيت‌ها و جزئيات زندگي روزمره بود. معرفي درست مشكلات و چالش‌هاي زندگي افراد عادي، روابط خانوادگي، شغل و ساير ابعاد زندگي، سريال را به يك آينه دقيق و شفاف از واقعيت‌هاي اجتماعي تبديل كرد. اين نگاه واقع‌گرا به مسائل مردم عادي، تاثيرگذاري بيشتري در ارتقاء جذابيت و محبوبيت سريال ايجاد كرد. همچنين، يكي از ويژگي‌هاي بارز اين سريال اين بود كه توانست لحظات غم‌انگيز، شكست‌ها، گريه و سختي‌هاي زندگي را به شكلي بسيار مهارتمندانه و با طراحي كمدي ارائه دهد. اين ايفاي نقش در قالب يك سبك كمدي، احساسات تلخ و دشواري‌هاي زندگي را كمي طنزآميزتر كرد و تاثير گذاري بيشتري در روحيه تماشاگران داشت.

سخن پاياني در مورد سريال پايتخت

در كل، سريال پايتخت با تركيب منحصربه‌فرد لحن، فضا و نگاه واقع‌گرا به زندگي اجتماعي، توانسته است نقش بارزي در صحنه تلويزيون ايران ايفا كند و جايگاه خود را به عنوان يكي از سريال‌هاي برجسته و محبوب اين دهه بسازد. محسن تنابنده، با استعداد و خلاقيت فراوان، در نقش طراح و سرپرست نويسندگان مجموعه تلويزيوني پايتخت به عنوان يكي از موفق‌ترين هنرمندان سينما و تلويزيون ايران شناخته شده است. او نه تنها در ايفاي نقش درخشان هنري به عنوان بازيگر اصلي اين مجموعه، بلكه در نقش كليدي به عنوان يكي از نويسندگان و همچنين سرپرست تيم نويسندگان، موفقيت‌هاي چشمگيري را كسب نموده است.

تنابنده با ايجاد داستان‌ها و شخصيت‌هاي جذاب، مخاطبان را در دنياي پيچيده و جذاب پايتخت غرق كرد. ايشان با كمال دقت و توجه به جزئيات، فيلمنامه‌هاي هر فصل را به همراه تيم نويسندگان ديگر تدوين كردند، كه نه تنها باعث موفقيت سريال در بازار تلويزيون ايران شد، بلكه اين ساخته براي مدت‌ها در ذهن تماشاگران باقي ماند.

شخصيت‌سازي‌هاي تنابنده در پايتخت نشان‌دهنده توانايي و ابداع اين هنرمند در ايجاد شخصيت‌هاي چند بعدي و متنوع است. او با طراحي داستان و ايجاد موقعيت‌هاي جذاب، توانسته است ارتباط عاطفي مخاطبان را با شخصيت‌ها به‌طور قابل توجهي تقويت كند و آنها را به عنوان همراهان واقعي در سفر زندگي شخصيت‌هاي سريال پايتخت جلب كند.

منابع:
ويكي پديا
ديلي تك


برچسب: زمان و ساعت پخش سريال پايتخت از شبكه آي فيلم،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۳:۵۸ توسط:خبريفا موضوع: نظرات (0)