پايگاه خبري خبريفا پايگاه خبري خبريفا .

پايگاه خبري خبريفا

ارسال 700 عنوان كتاب به دبيرخانه جشنواره بين‌المللي سرخ‌نگاران

ارسال 700 عنوان كتاب به دبيرخانه جشنواره بين‌المللي سرخ‌نگاران

ارسال 700 عنوان كتاب به دبيرخانه جشنواره بين‌المللي سرخ‌نگاران

به گزارش خبريفا به نقل از ايثار، رحيم نريماني با بيان اينكه جشنواره بين‌المللي سرخ‌نگاران براي كتاب‌هاي منتشر شده ارسالي 98-99 با شعار «فرهنگ ايثار و شهادت محور شكل‌گيري تمدن نوين اسلامي» برگزار مي‌شود افزود: تاكنون 700 عنوان كتاب از 40 ناشر براي دبيرخانه جشنواره ارسال شده است. اين آثار در دو گروه «كودك و نوجوان» و «بزرگسال» و در 3 بخش «ادبيات و هنر»، «مستندنگاري» و «نقد و پژوهش» مورد داوري قرار مي‌گيرند.

وي با بيان اينكه اختتاميه اين جشنواره در اسفندماه سال جاري در آستانه هفته شهيد برگزار مي‌شود گفت: رسانه كتاب در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و ارتباط بين نسلي اثربخشي زيادي دارد و بنياد شهيد و امور ايثارگران با تفكيك مخاطبان براي رده‌هاي سني مختلف نسبت به انتشار كتاب اقدام مي‌كند و نويسندگان اين حوزه را مورد حمايت قرار مي‌دهد.

مديركل اسناد و انتشارات بنياد شهيد و امور ايثارگران انگيزه‌دهي به نويسندگان نوقلم براي توليد محتوا در اين حوزه، حمايت از ناشرين و نويسندگان حوزه ايثار و شهادت براي نقش‌آفريني بيشتر در دوران پساكرونا و تحقق اهداف مقام معظم رهبري در بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي به‌ويژه در حوزه تمدن‌سازي را از اهداف برگزاري اين جشنواره برشمرد.

شايان ذكر است اين جشنواره با حمايت و مشاركت بيش از 14 دستگاه و سازمان فرهنگي كشور برگزار خواهد شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۱:۳۹ توسط:خبريفا موضوع: نظرات (0)

همايش ملي هم‌ پاي ملائك برگزار مي‌شود

همايش ملي هم‌ پاي ملائك برگزار مي‌شود

همايش ملي هم‌ پاي ملائك برگزار مي‌شود

همايش ملي هم‌ پاي ملائك به گزارش خبريفا به نقل از ايثار، همايش ملي هم‌ پاي ملائك بزرگداشت مادران و همسران شهدا همزمان با سالروز رحلت حضرت ام‌البنين (س) روز بزرگداشت مادران و همسران شهدا به همت بنياد شهيد و امور ايثارگران و سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي برگزار مي‌شود.
اين همايش روز يكشنبه 26 دي ماه در تهران با حضور معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران و رئيس سازمان صدا و سيما برگزار خواهد شد و مادران و همسران شهدا تجليل مي‌شوند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۷:۰۶ توسط:خبريفا موضوع: نظرات (0)

فرهنگ ايثار و شهادت با مرجعيت بخشي به ايثارگران توسعه مي‌يابد

فرهنگ ايثار و شهادت با مرجعيت بخشي به ايثارگران توسعه مي‌يابد

فرهنگ ايثار و شهادت با مرجعيت بخشي به ايثارگران توسعه مي‌يابد

فرهنگ ايثار و شهادت با مرجعيت بخشي به ايثارگران توسعه مي‌يابد به گزارش خبريفا به نقل از ايثار، دكتر سيد اميرحسين قاضي‌زاده هاشمي روز پنجشنبه 23 دي در نشست شوراي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت استان لرستان كه در استانداري اين استان برگزار شد، مردم لرستان را از اقوام غيور ايراني دانست و گفت: مردم لر همواره در مقاطع سخت و حساس در كنار كشور بوده‌اند و اوج آن در دوران پيروزي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس بوده است.

وي ادامه داد: وقتي بيانات امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري در خصوص آينده كشور و انقلاب را بررسي مي‌كنيم، اين آينده همواره در پيوند با فرهنگ ايثار، جهاد و شهادت است. مقام معظم رهبري حفظ حيات انقلاب را وابسته به حفظ فرهنگ ايثار و شهادت دانسته‌اند و بنياد شهيد و امور ايثارگران را دستگاه عصمت و طهارت توصيف كرده‌اند.

معاون رئيس جمهور يكي از كارهاي اصلي شوراي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت را حفظ و تقويت پيوند بين مردم از طريق ترويج فرهنگ ايثار و شهادت دانست و گفت: اميدواريم تعداد برگزاري جلسات شوراي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در استان‌ها افزايش يابد. راه حفظ فرهنگ، مرجعيت بخشي است و صاحبان اين فرهنگ بايد الگو و مرجع باشند و از راه‌هاي مختلف به ويژه از طريق هنر، فيلم و سريال به جامعه معرفي شوند.

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران ادامه داد: بسياري از مطالبات قانوني ايثارگران هنوز پاسخ داده نشده است و بودجه بنياد شهيد و امور ايثارگران پاسخگوي برآورده كردن تمام اين مطالبات نيست، اما خوشبختانه دولت محترم براي بودجه سال آينده نگاه ويژه‌اي به اين موضوع داشته است. اميدواريم در استان‌ها نيز شاهد همراهي مسئولين باشيم تا نيازهاي اساسي ايثارگران از جمله مسكن و اشتغال به سرعت تأمين شوند.

قاضي‌زاده هاشمي با تأكيد بر اهميت انجام ديدار با ايثارگران گفت: حضور در منازل ايثارگران به ويژه والدين معظم شهدا وظيفه مهمي است كه بر دوش همه ما قرار دارد. فرصت ديدار با اين عزيزان با توجه به افزايش سن آنان بسيار كم است و اميدواريم در كنار اين ديدارها، كار ثبت و ضبط خاطرات آنان نيز انجام شود. نامگذاري خيابان‌ها و معابر با نام مبارك شهدا بايد با جديت پيگيري و انجام شود.

وي افزود: مشاورين ايثارگران در دستگاه‌ها نبايد خود را تنها موظف به پيگيري امور ايثارگران آن دستگاه بدانند، بلكه بايد پيگير امور تمام ايثارگران در دستگاه خود باشند.

فرهاد زيويار استاندار لرستان نيز در اين جلسه تأكيد كرد: رشد، كمال و ماندگاري بشر به واسطه ايثارگري است كه يكي از مهمترين تفاوت‌هاي بشر با ساير موجودات است. كشور ما داراي الگوهاي بسيار بزرگي از ايثار است كه تعداد قابل توجهي از آنان در استان لرستان هستند.

وي ادامه داد: انقلاب اسلامي يكي از نقاط عطف تاريخ است كه تعريف و تبيين جديدي از ايثار و شهادت را در دنيا مطرح كرد و الگويي براي ساير ملل جهان شد. ان‌شاءالله دعاي تمام شهدا و ايثارگران به همراه ما باشد تا بتوانيم راه و مسير آنان را به خوبي امتداد بخشيم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۳:۱۳ توسط:خبريفا موضوع: نظرات (0)

وام ۱۵۰ ميليون توماني فرهنگيان با مصارف خاص

وام ۱۵۰ ميليون توماني فرهنگيان با مصارف خاص

وام ۱۵۰ ميليون توماني فرهنگيان واحد امور رفاهي آموزش و پرورش بودجه‌اي فراهم كرده براي فرهنگيان كه بتوانند وام بگيرند. اما اين وام مصرف خاصي دارد.

مبلغ اين وام از ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۵۰ ميليون تومان است! البته اين وام فقط در صورتي تعلق مي‌گيرد كه مبلغ وام مستقيم به حساب ستاد عتبات عاليات براي ‘هزينه در بناي صحن نور حرم امام حسين واريز شود. تصويري در اين‌باره در فضاي مجازي منتشر شده است. اموزش و پرورش هنوز واكنشي به اصالت اين نامه نشان نداده است. تصوير منتشر شده در شبكه هاي اجتماعي را در زير ميتوانيد مشاهده نماييد.

وام ۱۵۰ ميليون توماني فرهنگيان با مصارف خاص


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۸:۴۰ توسط:خبريفا موضوع: نظرات (0)